...

Retur og reklamation

Retur og reklamation

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

For at udøve din fortrydelsesret skal du give os besked inden for 14 dage fra modtagelsen. Du kan gøre det ved at sende en e-mail eller ved hjælp af den vedlagte standardfortrydelsesformular. Vær opmærksom på, at du ikke kan fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at returnere én eller flere varer, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne refunderet, hvis du fortryder en del af dit køb. Selvom fragtomkostningerne er gratis, vil der stadig være fragtomkostninger for Unika Design og disse vil blive modregnet tilbagebetalingen.

Returnering
Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, har du 14 dage til at returnere varen. Du skal selv betale for returforsendelsen, og du hæfter for eventuelle skader, der opstår under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post, herunder spiseborde og bænke. Forventede omkostninger til returnering af sådanne varer er højst 1995,- inklusive moms. Medmindre det er uden for Danmarks grænser.
Du er velkommen til selv at bestille fragt af returvarer på eget ansvar, hvis du får det bekræftet af vores kundeservice.

Ingen fortrydelsesret
Aftaler om levering af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, kan ikke fortrydes. Udstillingsmodeller (borde, bænke, stole eller lignende, der er købt direkte fra udstillingen), betragtes som købt som beset og er ikke omfattet af fortrydelsesretten.

Depositumspolitik/Delbetaling
Hvis du vælger at betale et depositum for din bestilling, vil det typisk udgøre halvdelen af det samlede beløb. Vær opmærksom på, at det indbetalte depositum ikke kan refunderes, når din ordre er blevet behandlet og noteret på værkstedet.
Depositummet vil bortfalde, hvis vi ikke kan etablere kontakt med dig 14 dage efter, at bordet er klar til levering, medmindre der er indgået en anden aftale med dig. Vi vil forsøge at kontakte dig via e-mail og telefon i denne periode. Det resterende beløb vil blive opkrævet via e-mail når bordet er klar til levering. Disse betingelser vil blive specificeret på din faktura. Når din ordre først er afgivet, bliver købsaftalen bindende, og din fortrydelsesret træder ikke længere i kraft, da produktionen går i gang på vores værksted. Det er vigtigt at bemærke, at det indbetalte depositum dækker omkostningerne ved igangsat og pågående produktion, herunder tabt arbejdstid og materialer. Dette gælder især, hvis du ikke betaler det resterende beløb og ikke er klar til levering af din vare rettidigt. Hos Unika Design ApS vil vi sørge for at du får en fair og god kundeservice oplevelse. 

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, hvilket giver dig en reklamationsret på 24 måneder. Bemærk, at træ er et levende materiale og kan ændre form eller vride sig, dog har epoxy resin en mere holdbar effekt end normale planker på baseben, men kan på grund af den svævende effekt blive ujævn. Svindrevner og vrid i træet betragtes som en naturlig patina og anses derfor ikke som en reklamation. Svindrevner karakteriseres som revner i træet og kan variere meget i størrelse, fra delvist igennem planken/blokken til halvt igennem. Svindrevner kan nemt udfyldes med træfylder, og vi anbefaler brug af Wood Repair E800 Aqua+. Fyld fyldstoffet i revnen/hullet og glat det ud med en fugtig klud eller svamp. Epoxy resin kan bøjes af ved al for høj varme og anses ikke som reklamationsret. Sildebensborde kan bue eller krumme afhængigt af miljøet, de er placeret i, hvilket er naturligt for træmøbler i massive materialer.

Hvis du, mod forventning, oplever noget, der ikke dækkes af vores reklamationspolitik, er vi her for at hjælpe. Du kan kontakte vores kundeservice eller ved at sende en e-mail til kundeservice@unikadesign.dk Vi er dedikerede til at sikre din tilfredshed og er klar til at besvare eventuelle spørgsmål eller bekymringer, du måtte have.