Telefon
+45 53 53 88 66
Showroom
Alle ugens dage: 10.00 – 17.00
Hindsgavl Allé 2 5500 Middelfart
Online rådgivning
Vis online tider
Retur og reklamation
Returnering
Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, har du 14 dage til at returnere varen. Du skal selv betale for returforsendelsen, og du hæfter for eventuelle skader, der opstår under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post, f.eks. spiseborde og bænke. Vi kan ofte hjælpe med returforsendelsen, men alle omkostninger dækkes af køber.
Reklamation
Hos Unika Design arbejder vi med unikke, håndlavede produkter – derfor er hvert møbel helt særligt og aldrig identisk med et andet. Det er ofte de små, naturlige & håndværksmæssige variationer, der gør et bord perfekt. Vi lever af det uperfekte bliver det perfekte – af træets spil, strukturer og håndværkets spor – som tilsammen gør hvert bord smukt og personligt, derfor dækker reklamationen ikke følgende.
• Naturlige variationer i træ, epoxy og metal såsom åretegninger, knaster, revner, farveforskelle og patina
• Mindre ridser, bobler i epoxy, svejsespor eller strukturforskelle
• Skader eller vrid forårsaget af uforsvarlig opbevaring, fugt, varme eller direkte sollys
• Udseende, som var synlige på fremsendte billeder inden, under og efter produktion
• Ved forkert eller forlænget opbevaring inden udpakning af emballagen
• Tekniske eller æstetiske justeringer under produktionen, hvis det vurderes at forbedre det samlede resultat
• Undersiden af vores møbler
Modtagelse og skader under fragt: Ved modtagelse skal du tjekke emballagen. Hvis du ser skader, skal du påpege det over for fragtmanden og tage billeder – inden du åbner. Det er ikke muligt for os at vurdere ansvaret for fragtskader, medmindre dette dokumenteres ved leveringen. (Vi har ikke oplevet nogle fragtskader endnu)
Erhvervskøb: Som privat forbruger har du 24 måneders reklamationsret, men ved erhvervskøb (CVR-nummer eller virksomhedsfaktura) ydes 6 måneders reklamationsret. Showroom- og udstillingsmodeller købes som beset og kan ikke reklameres.
Reparation eller kompensation: Er reklamationen berettiget, vil vi vurdere, om produktet skal repareres, produceres igen, ombyttes, gives prisafslag eller refunderes. Returnering skal ske i original eller forsvarlig emballage, og du skal gemme og sende kvittering for fragt.
Produktion
Produktion og variationer: Vores specialister kan foretage tekniske eller æstetiske justeringer under produktionen, hvis det vurderes at forbedre det samlede resultat. Der kan undervejs opstå eller udvide naturlige revner, mangler eller ujævnheder i træet. Disse bliver udbedret med den bedst mulige ekspertise, som vores fagfolk vurderer matcher bedst.
Uheld og forsinkelser: I sjældne tilfælde kan uforudsete hændelser på værkstedet medføre forsinkelse. I så fald forsøger vi enten at redde din oprindelige ordre eller producere en ny under samme vilkår.
Ændringer: Ønsker du ændringer efter ordre afgivet eller godkendelse, kan det ikke altid lade sig gøre og kan tillægges et håndteringsgebyr på 995 kr. samt evt. ekstraudgifter til materialer og produktionstid. Dette gælder også ændringer i transport, f.eks. ny adresse, opbevaring eller leveringsdato.
Måleafvigelser: Mindre variationer i mål kan forekomme, typisk op til ±5 %, ofte kun i tykkelsen.
Vedligeholdelse & ansvar
Vedligeholdelse er kundens ansvar. Epoxy og massive træmøbler bør placeres korrekt ift. sol, varme og luftfugtighed. Revner, vrid og farveændringer anses som naturlig patina og dækkes ikke af reklamationsretten, da det ofte vil være umuligt at vurderer placering, opbevaringen & behandling.
Træ arbejder: Svindrevner eller buede flader kan opstå afhængigt af miljø.
Bordben: Håndlavede bordben kan have svejsespor, skævheder eller små mærker som følge af produktionen og anses ikke som fejl, medmindre det vurderes at skade helhedsindtrykket.
Placering: Hold møbler væk fra direkte sollys, radiatorer og pejse. Høj varme kan påvirke epoxy og træ negativt. Vi har lavet en generel vedligeholdelses guide her.